תזונה לפי סוג דם

במאמר זה תגלו הכל על תזונה לפי סוג דם, היתרונות, החסרונות ומה מותר לאכול. במצב האופטימלי, אנו מאמינים שאין מידה אחת מתאימה לכל אורח חיים בריא. תוכנית ארוחות מוצלחת צריכה להיות מותאמת אישית ולקחת בחשבון כלל האנטומיה של האדם. שוחח עם ספק שירותי הבריאות שלך או דיאטן רשום לפני שתתחיל תוכנית אכילה חדשה, במיוחד אם יש לך מצב רפואי בסיסי.

מהי תזונה לפי סוג דם

תזונה לפי סוג דם מבוססת על התיאוריה שסוגו של דמך קובע את המזונות שאתה צריך לאכול. כמו כן, את הפעילות הגופנית שאתה צריך לעשות, לבריאות מיטבית. תוכנית הדיאטה פותחה במקור על ידי הרופא הנטורופתי פיטר ד'אדמו.

הרעיון מאחורי הדיאטה הוא שאכילת מזונות עם לקטינים (סוג של חלבון) שאינם תואמים לסוג הדם של אדם עלולה לגרום לתאי דם להתקבץ זה לזה, הנקראת אגלוטינציה, ולהוביל לבעיות בריאותיות, כגון מחלות לב או כליות או סרטן . עם זאת, חסרים הוכחות מדעיות לתמיכה בטענות אלו.

תזונה לפי סוג דם עם פירות וירקות

מה מומלץ לאכול

תזונה לפי סוג דם שמה דגש על מזונות מסוימים ותוכניות פעילות גופנית לסוגי דם שונים. ללא קשר לסוג הדם, הדיאטה שמה דגש על אכילת מזונות מלאים ומזעור צריכת מזון מעובד.

דם מסוג A

לפי ד'אדמו, אנשים עם סוג דם A נוטים יותר לפתח מחלות לב, סרטן וסוכרת, ולהיטיב עם תרגילים אורגניים, צמחוניים ומרגיעים וממוקדים כמו יוגה וטאי צ'י.

אנשים עם סוג דם A  צריכים להקפיד על תזונה נטולת חלב, בעיקר צמחונית, עם צריכה גבוהה של פירות, ירקות, דגנים, שעועית, קטניות, אגוזים וזרעים.

סוג B

לדברי ד'אדמו, לאנשים עם סוג דם B יש מערכת חיסונית חזקה ומערכת עיכול סובלנית, והם מתאימים יותר לסוגי דם אחרים. עם זאת, אנשים עם סוג B נוטים יותר לפתח מחלות אוטואימוניות כגון עייפות כרונית, זאבת וטרשת נפוצה.

ד'אדמו ממליץ על פעילות גופנית מתונה ומאוזנת לאנשים עם סוג דם B. אנשים בקבוצה זו צריכים לאכול תזונה מגוונת הכוללת פירות וירקות, חפשו "מוצרי ברוויל" ותמצאו מכשיר בלנדר מעולה להכנת שייק פירות. כמו כן, דגנים, קטניות, קטניות, בשר, עופות, דגים, ביצים ומוצרי חלב, אך הימנעו מאגוזים וזרעים.

סוג AB

לפי Dadamo, אנשים עם דם מסוג AB מורכבים יותר מבחינה ביולוגית מאשר סוגי דם אחרים. בהתבסס על אמונה זו, אנשים אלה צריכים להצליח בצורה הטובה ביותר עם שילוב של פעילות גופנית ותזונה עבור שני סוגים A ו-B, אם כי יש להגביל את הבשר.

לסוג דם זה יש שיעור נמוך יותר של אלרגיות, אך מחלות לב, סרטן ואנמיה שכיחות.

אנשים עם סוג דם AB (מה שד'אדמו מכנה "אניגמה") יכולים לאכול כל מאכל שמומלץ לסוגי דם A ו-B, אך מומלץ שאנשים עם סוג זה יתמקדו בעיקר בתזונה טבעונית.

סוג O

על פי התיאוריה תזונה לפי סוג דם, אנשים עם סוג דם O מתאימים ביותר לפעילות גופנית נמרצת וחלבון מן החי, בעוד שמוצרי חלב ודגנים עלולים לגרום לבעיות.

לפי Dadamo, גלוטן, עדשים, שעועית כליה, תירס וכרוב יכולים לגרום לעלייה במשקל אצל אנשים עם סוג דם זה. מצבים בריאותיים הקשורים לסוג O כוללים אסטמה, קדחת השחת ואלרגיות אחרות, ודלקת פרקים.

אנשים עם דם מסוג O צריכים להקפיד על תזונה עשירה בבשר ללא חלב וללא דגנים, כמו גם כמויות מתונות של ירקות, ביצים, אגוזים וזרעים.

תזונה לפי סוג דם עם ביצים ואבוקדו

יתרונות וחסרונות של תזונה לפי סוג דם

יתרונות:

כמו כל סוגי הדיאטות, לדיאטת סוג הדם יש גם צדדים חיוביים ושליליים.

תזונה לפי סוג דם מעודדת פעילות גופנית. מחקרים מראים שפעילות גופנית סדירה עם מאמן כושר אישי מומלץ בשילוב עם תזונה בריאה יכולה להפחית משקל ולקדם ניהול משקל. עם זאת, אין מחקר התומך בדיאטה הזו כאסטרטגיית הרזיה יעילה. שימו דגש על מזון מלא: כל תוכנית לסוג דם שמה דגש על בחירת מזון מלא על פני מזון מעובד, שזו בחירה בריאה. התוכנית מציעה גם מגוון של מזונות תואמים לסוגי דם מסוימים, אשר עשוי להיות קל יותר להקפיד עליהם.

יכולה להיות אופציה מקיפה: בעוד שלכל סוג דם יש הגבלות תזונתיות משלו, התוכנית אינה דיאטה דלת קלוריות עם הגבלות לא בריאות על צריכת קלוריות. לסוגים B ו-AB יש תוכניות מקיפות יותר המספקות את רוב, אם לא את כל, הרכיבים התזונתיים הדרושים לתזונה מאוזנת. עם זאת, תוכניות מסוג A ו-O מגבילות קבוצות מזון בריאות מסוימות, שאינה תוכנית אכילה הגיונית לטווח ארוך עבור אנשים רבים.

חסרונות:

על פי מחקר שנעשה, תזונה לפי סוג דם הספציפי שלך אינה נטועה במדע. מחקר קיים על דיאטות קבוצת דם. על פי המחקר, כל מי שעוקב אחר דיאטות מסוימות, ללא קשר לסוג דמו, עשוי לראות תועלת או ללא שינוי.

למרות שתומכי דיאטת סוג הדם טוענים ששימוש בתוספי תזונה יכול לעזור לאנשים העוקבים אחר תוכנית דיאטה לענות על הצרכים התזונתיים שלהם, תוספי תזונה כאלה אינם נחשבים תחליף סביר לתוכנית ארוחה בריאה ומאוזנת.

מכיוון שדיאטות לסוגי דם A ו-O מגבילות, קיים חשש שאנשים העוקבים אחר דיאטות אלו לא יקבלו מספיק ויטמינים ומינרלים רבים שהם קריטיים לבריאות.