אימון עם משקולת קטלבל - כל היתרונות

משקולת קטלבל

קטלבל, משקולת בעלת צורה ייחודית, מעניק לנו אפשרויות מגוונות לתרגול. זהו למעשה אחד הכלים הפופולאריים בעולם הכושר ואפשר לראות יישומים שלו בכל כך הרבה אימונים. מבחינת המראה. הקטלבל נראה ככדור עם ידית כשטווח המשקלים שלו יכול להיות רחב עד מאד. כל משקולת יכולה להעניק הזדמנויות רבות לאימונים והכלי הזה משתלב באימוני כוח, גמישות והתניה קרדיווסקולרית.

אם נצלול לרגע של היסטוריה נראה על הקטלבל הוא לא חדש כל כך. הוא משמש כבר מאז המאה ה-18 כשבמקור הוא בכלל עזר למדוד ולשקול דגנים. רק בתחילת המאה ה-20 החלו מתאמנים לאמץ אותו, הפופולאריות שלו גדלה והיום הוא נמצא כמעט בכל תוכנית כושר. היום אפשר לראות את המשקולת בחדרי כושר ״סטנדרטיים״, בחדרי כושר פרטיים, בחדרי אימונים כמו קרוספיט ועוד רבים נוספים.

מספר יתרונות לאימון עם קטלבל

כשאנחנו מחליטים לקחת אחריות על הגוף שלנו ולהיכנס לכושר אנחנו רוצים לבצע את הפעולות הנכונות. מעבר לכך שחשוב מאד שנבצע תנועות נכונות, אנחנו גם רוצים להשקיע בכלים המתאימים, אלו שיעזרו לנו להשיג את המטרות שלנו. אלו חלק מהיתרונות שמביא איתו אימון בעזרת קטלבל:

  • אימון גוף מלא – תרגילי הקטלבל יכולים להפעיל יותר מאשר קבוצת שריר אחת. זהו יתרון משמעותי כשאנחנו יכולים לבחור בתנועות שישיגו עבורנו פעילות נרחבת מהרגליים ועד לכתפיים.
  • שיפור בריאות הלב – תודות לאופי הדינמי של תרגילי קטלבל רבים אנחנו יכולים לשפר את בריאות הלב וכלי הדם כשאנחנו מבצעים פעילות שמשלבת בין חיזוק שרירים לקרדיו.
  • גמישות וניידות – אימון קטלבל יכול לעבוד על חיזוק השרירים שסביב המפרקים ולשפר את הגמישות הכללית של הגוף שלנו וזאת כמובן בבחירת התרגילים המתאימים לכך.
  • קומפקטיות – באופן יחסי, הקטלבלס הן משקולות קומפקטיות וקל לשים אותן בכל מקום כולל בבית. זאת יחד עם מגוון התרגילים אנחנו יכולים ליהנות מעניין רב תוך כדי כניסה לכושר.

מספר טיפים לשימוש במשקולת קטלבל

הקטלבל מגיע במשקלים שונים ומאפשר לבצע שפע של תרגולים. כמו עם כל מכשיר, בתרגול לא נכון ולא מתאים אנו עלולים לפגוע בעצמנו וכדי לנוע זאת כדאי לאמץ את הטיפים הבאים:

משקל נכון

חשוב מאד לבחור את המשקל הנכון לאימון שלנו. הגברים שבנינו שמתחילים את דרכם בכושר יוכלו לרכוש לעצמם משקולת של 16 ק״ג ולנשים שלא התאמנו לפני כן מומלץ להתחיל במשקל של 8 ק״ג. כמובן, אפשר להתחיל עם משקל נמוך יותר ועדיף לעשות כך ולעלות לפי ההתקדמות מאשר להפך. יש להכיר את היכולות האישיות ולהימנע מעומס רב ובמיוחד בתחילת הדרך.

תנועה נכונה

בכל אימון כושר חשוב מאד להקפיד על תנועה נכונה וכך גם באימוני קטלבל. אלו מאיתנו אשר מתאמנים בבית יכולים לצפות בסרטוני הדרכה המסבירים בדיוק כיצד לבצע כל תנועה וכיצד למנוע פציעות. עבודה מול מראה או צילום האימונים יכולים גם כן לעזור מאד. הסתכלות על התנועה מאפשרת לאבחן טעויות ולתקן אותן במהרה כך שהכניסה לכושר תהיה טובה, בטוחה ומהנה.

התייעצות על פי הצורך לבניית תוכנית אימון עם קטלבל

ההמלצה הכללית היא להתייעץ עם מאמן מומחה כדי לבנות את תוכנית הכושר וכדי לוודא כי התנועות נעשות כהלכה. הדבר נכון לאלו אשר מתאמנים בבית, בחוץ ובקבוצה. האחריות שלנו היא על הגוף שלנו וחשוב שנוודא כי אנחנו מבצעים את התנועות הנכונות עבורנו. אם יש לנו ספקות לגבי התרגילים שבחרנו או לגבי התנועה, זה סימן שכדאי לשאול שאלות וכך לשמור על עצמנו.

קטלבל רוכשים בספורט סטוק

חנות sportstock, חנות הספורט הגדולה, מציעה מגוון רחב של מתקני ומכשירי כושר. מעבר לציוד איכותי אנו מציעים צוות מקצועי ששמח לענות על שאלות ולבצע התאמות אישיות. צרו קשר ואנחנו נעזור לכם כך שתוכלו להיכנס לכושר.

מאמרים נוספים